PrintFrendly

2013. december 13., péntek

Almás csavar


Janka blogkóstolót hirdetett, úgy döntöttem, belevágok és jelentkeztem a játékra.

A sok sütni-főzni szerető társam közül Gerdit sorsolta a blogkóstoló háziasszonya. A játék lényege az, hogy a kiválasztott blogról egy receptet elkészítek és elmondom róla a véleményemet. A sok szuper étel és süti közül először a kelt tésztákat futottam át, ahol már első ránézésre is ez az almás finomság fogott meg. Amúgy is a kalácsok és kelt tészták a gyengéim, imádom őket.

Csak fél adagot sütöttem. Nagyon finom, puha és ízletes kalács született belőle. A formázás egyszerű, a tésztával könnyű volt dolgozni. Annyit változtattam rajta, hogy nem pároltam meg az apróra vágott almát, hanem lereszeltem a gyümölcsöt, kicsavartam és úgy ízesítettem. 
Ami a legnagyobb öröm volt a számomra, hogy Nagyobbikom, aki a banán kivételével elutasít minden gyümölcsöt, ezt az almásat jóízűen falatozta. Köszönöm a remek receptet, máskor is fogom készíteni.
Hozzávalók 14 db csavarhoz:

Tésztához:

  • 50 dkg liszt
  • 1 csapott kk só
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 4 ek cukor
  • 1 tojás
  • 10 dkg margarin

Töltelékhez:

  • 5 nagyobb alma
  • 3 púpos ek cukor
  • 1 tk fahéj
  • 2 ek darált törökmogyoró (esetleg dió, de el is hagyható)

Tetejére:

  • 1 tojás
  • 1 tk tej

Az élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben 1 ek cukorral.

A lisztet egy tálba öntjük, hozzáadjuk a sót, kicsit betakarjuk, majd a felfutott élesztőt, a maradék cukrot, a tojást és a margarint.

Alaposan kidagasztjuk.

Konyharuhával letakarva, meleg helyen kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.

Az almát meghámozzuk, a reszelő nagyobbik lyukán lereszeljük.

A levét kicsavarjuk, arra nem lesz szükségünk.

A gyümölcshöz adjuk a cukrot és a fahéjat, jól összekeverjük.

A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre borítjuk.

Elnyújtjuk kb. 0,5 cm vastagra és téglalap alakra.

A tészta egyik felén egyenletesen eloszlatjuk a tölteléket és megszórjuk a darált mogyoróval.

Ráhajtjuk a töltelékre a tészta másik felét.

Kb. 2 cm vastag csíkokat vágunk. 
A csíkokat egyesével megtekerjük párszor és a vágott végét összecsípjük, alulra fordítjuk. Akkor lesz szép a csavarás, ha egy irányba csavarjuk a tésztát minden egyes csíkon.
Sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük egymástól kicsit távolabb.
Hagyjuk kelni, míg bemelegszik a sütő. Ez kb. 20 perc.
Egy tojást elkeverünk kevés tejjel és lekenjük a csavarok tésztás részét.
Előmelegített sütőben 15 perc alatt 180 fokon hőlégkeveréssel megsütjük.

Akik elkészítették:































































5 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen néznek ki! Ma tervezzük megsütni a kisfiammal. Olvastam valahol egy kakaós verziót is, így felmerült bennem, hogy ezt esetleg túrós töltelékkel is meg lehetne csinálni, de a kérdés, hogy mit kell beletenni így a töltelékbe? Tudnál segíteni? Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már lehet elkéstem a válasszal, de én a túró fajtájától függően tennék bele: tojást, ha nagyon lédús a túró, akkor egy kevés búzadarát is, valamit cukrot, vaníliás cukrot. A cukortól amúgy is enged egy kis levet a túró.

      Törlés
  2. Én is megsütöttem, fahéjas dióval, citromos mákkal és mogyorókrémmel is finom, de szerintem sokféle töltelékkel ki lehet próbálni.Tervezem barackos túróval is megsütni. Fincsi nagyon.

    VálaszTörlés