PrintFrendly

2017. május 17., szerda

Bodzavirág palacsintatésztában sütve



Végre újra virágba borultak a bodza bokrok, és már alig vártam, hogy kipróbálhassam ezt a különleges csemegét, amit az előző években csak terveztem, de valahogy mindig lemaradtam róla. Most szedtem pár nagyobb tányért a kertünk sarkában magasodó bokorról, és elkészült. Nagyon érdekes kis édesség, a bodzavirág kellemes íze remekül érződik rajta. Akinek van lehetősége, mindenképpen próbálja ki.
Hozzávalók 4 főre:
*10 nagyobb tányér bodzavirág
*2 közepes tojás
*1 nagy csipet só
*2 ek cukor
*1 kk vaníliás cukor
*3 jó púpos ek liszt
*0,5 dl tej
*olaj a sütéshez

A virágokat megrázogatjuk, majd folyó víz alatt leöblítjük. Egy serpenyőben kétujjnyi olajat forrósítunk. A tésztához a tojásokat simára keverjük a sóval, a cukrokkal, majd a lisztet is beleszórjuk és a tejet fokozatosan adagolva sűrű, csomómentes tésztát keverünk. A virágokat a száruknál fogva megmártjuk a tésztában, kicsit lecsepegtetjük, majd mindkét oldalukat szép barnára sütjük. Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni. Porcukorral meghintve kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése